Melanggan Melalui Email PERCUMA

Jika anda tidak mahu ketinggalan post di blog ini, anda boleh melanggan terus ke mailbox email anda;

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Pergi ke pot Mat Bangla dan Mat Indon

Monday, September 27, 2010 www.tips-fb.com by Admin · 0 comments
Filed under:


Salam,

Biasakah anda melihat pemandangan di atas? Tahukan anda di manakah pemandangan tersebut?

Gambar di atas ialah gambar isteri saya sendiri sedang berurusan di WESTERN UNION. Kebanyakan IM di Malaysia sekarang menggunakan Western Union (WU) untuk mengeluarkan duit dari google adsense. Selain dari bleh mengeluarkan di pejabat WU itu sendiri, kini sudah banyak bank tempatan yang turut juga menjalankan perkhidmatan Western Union ni.

Jika anda mahu cepat boleh layari : http://www.blalang.com/wanginternet

Jika di pejabat WU biasanya dipenuhi dengan pekerja-pekerja asing spt Indonesia, Myanmar, Bangla dan sebagainya untuk diaorang hantar duit ke kampung halamannya. Sebab tu bunting diaoarang penuh dengan bahasa-bahasa yang kita tidak fahami. Malah jarang orang yang menerima wang dari WU di Malaysia ni sebab tu jika kaunter WU kalau baru buka agak-agak tercengang-cengang jika kita mahu menerima wang dari WU.

Jika dahulu menggunakan cek dari google adsense mengundang mcm masalah dan lambat sehingga 2-3 bulan baru dapat tunaikan duit dari google kita, dengan WU kita boleh tukarkannya secara on the spot.

Saya lebih suka mengeluarkan wang dari google adsense ini dari pejabat WU itu sendiri kerana prosesnya sangat mudah berbanding jika menggunakan bank tempatan yang biasanya kena isi borang dan kena interview dahulu dengan teller bank. Jika di pejabat WU kita hanya perlu menunjukkan IC dan No MTCN sahaja.

Untuk setup penerimaan pembayaran kita melalui Western Union di Google Adsense begini caranya.

1. Klik tab My Account dan pilih Account Setting spt gambarajah di bawah. Klik edit di Payment Details



2. Pilih Western Union dan klik continue.
3. Masukkan nama di form yang disediakan, pastikan anda mengunakan Nama yang sama dengan nama dalam kad pengenalan terutama tentang Bin dan B. atau Bte dan Binti tersebut. Jika kita sudah tersalah sama mendaftar dengan google adsense, kita boleh email terus kepada diaorang minta diperbetulkan.

Kemudian check kotak yang disediakan dan klik Save changes.
 


 Di bawah ini pula ialah nombor MTCN atau Money Transfrer Control Number yang perlu disalin sebelum ke Western Union.


Selepas kita bagi MTCN dan IC lebih kurang 5-10 minit kita dapat cash dari pejabat WU dengan kadar harga pertukaran US ke RM mengikut kadar semasa.

Mudah sahaja kan?  Ya nak keluarkan memang mudah tapi untuk melepasi had minima $USD100 tu yang ada masalahkan.

Saya tidaklah begitu fokus sangat dengan cari duit internet dari adsense ni tapi kerana hanya letak kod iklan di blog dengan teknik tertentu sudah cukup untuk saya mengeluarkannya setiap bulan atau 2 bulan sekali.

Saya tidaklah fasih menulis dalam Bahasa Inggeris (Blog BM tidak dibenarkan letak iklan adsense) tapi dengan teknik yang saya pelajari dari ebook Jana Wang Adsense saya tidak menghadapi masalah untuk menarik trafik sekurang-kurangnya 5 pengunjung sehari dari US dsb.

Jika anda belum mendapatkan ebook JWA 2.5, saya sudah melancarkan satu program affiliate dengan bonus jaringan yang menarik dengan harga yang sama dengan pakej JWA2.5 iaitu RM100 sahaja.

Anda boleh layari di : http://www.blalang.com/wanginternet

Anda boleh dapat ilmu dan dapat duit, cepat mendaftar dan jadi aktif member kerana peluang anda untuk membuat duit selain dari google tetapi dari ebook JWA 2.5 ini sendiri. Ini adalah program scam kerana saya sendiri yang menjadi adminnya.

Di mana anda boleh buat duit dari;

1. Program google adsense
2. Program affiliate
3. Program bonus jaringan yang menggunakan 4 sistem automatik yang hebat di mana jika anda tidak promosi pun anda berpeluang mendapat wang bonus dari saya.

Jumpa anda di

http://www.blalang.com/wanginternet


Salam,
Dapat duit dari internet dari google dari JWA!

Comments

0 comments to "Pergi ke pot Mat Bangla dan Mat Indon"