Melanggan Melalui Email PERCUMA

Jika anda tidak mahu ketinggalan post di blog ini, anda boleh melanggan terus ke mailbox email anda;

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Kisah kanak-kanak buta

Friday, April 02, 2010 www.tips-fb.com by Admin · 0 comments
Filed under:

Salam,

Seorang kanak-kanak buta duduk di tangga sebuah bangunan dengan sebuah cawan di tangan kanannya. Dia mengangkat satu papantanda yang berkata: "Saya buta, tolong bantu." Hanya ada beberapa syiling di cawan itu.

Seorang lelaki berjalan melalui kanak-kanak itu. Ia mengambil beberapa wang kertas dari sakunya dan memasukkannya ke dalam cawan yang dipegang kanak-kanak itu. Dia kemudian mengambil tanda, membaliknya, dan menulis beberapa kata. Dia meletakkan tanda bahagian belakang sehingga setiap orang yang berjalan oleh akan melihat kata-kata baru.

Tak lama kemudian cawan itu mulai terisi. Ramai orang memberi wang yang lebih kepada kanak-kanak buta itu. Petang itu lelaki yang telah menukar tulisan pada papantanda itu lalu lagi. Kanak-kanak itu mengenali langkah kakinya dan bertanya, "Adakah anda orang yang mengubah tanda saya pagi ini?? Apa yang anda tulis"

Lelaki itu berkata, "Aku hanya menulis kebenaran .. aku mengatakan apa yang anda katakan, tetapi berbeza dengan cara yang anak tulis"

Aku menulis: "Hari ini adalah hari yang indah tapi aku tidak dapat melihatnya."

Kedua-dua tanda-tanda itu memberitahu orang ramai bahawa kanak-kanak itu buta. Tapi tanda pertama hanya mengatakan anak itu buta. Tanda kedua-dua orang mengatakan bahawa mereka sangat beruntung bahawa mereka tidak buta. Haruskah kita terkejut bahawa tanda kedua yang lebih berkesan?


Moral Story: Sebagai orang yang suka dengan cari duit internet kita mesti berfikiran di luar kotak (pemikiran dari orang biasa), kreatif dan berfikiran inovatif supaya mendapat apa yang kita idamkan.


Salam,

~blalang~

YUK CARI DUIT INTERNET

Comments

0 comments to "Kisah kanak-kanak buta"