Melanggan Melalui Email PERCUMA

Jika anda tidak mahu ketinggalan post di blog ini, anda boleh melanggan terus ke mailbox email anda;

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Payment Advice Nuffnang

Monday, January 04, 2010 www.tips-fb.com by Admin · 8 comments
Filed under:

Salam 2010,

Kali ni saya nak bercerita lagi pasal nuffnang. Kenapa saya suka pasal nuffnang ialah sebab nuffnang ni untuk blogger Malaysia dan Singapura. Nuffnang menerima apa jenis blog sekalipun samada BM atau BI.

Jadi boleh dikatakan semua blogger boleh join nuffnang. Tak kira blog Melayu,cina, India 1Malaysia boleh join. Kelmarin mendapat Payment Advice dari HSBC pasal cashout Nuffnang bulan November punya. Selepas dapat payment advice ni biasanya dalam seminggu baru cek tersebut sampai ke rumah. Jika masih tak dapat apa lagi submit ticket la kepada Nuffnang.



Pada bulan Dis, pendapatan Nuffnang saya baru RM50 lebih sahaja tetapi pada 4hb Jan 2010 adalah date untuk cashout bayaran untuk advertorial pada bulan oktober 2009. Biasanya kalau iklan advertorial memang 3 bulan baru boleh cashout.






Sejak saya join Nuffnang dari bulan Dis 2007 sehingga kini dah RM8 ribu cari duit internet dari blog dengan Nuffnang ni. Ini bermakna company dari Malaysia pun boleh bayar kepada blogger, bukan dari oversea sahaja. Ramai lagi blogger yang lebih berjaya buat duit cengan Nuffnang dari saya seperti blog Nufnara, redmummy dan budiey.



Ramai yang bertanya mengenai cari duit internet dari Nuffnang ni. Saya katakan kita bolehlah lepaskan duit bayar bil streamyx dan celcom broadband. Tak la banyak sangat, saja suka-suka meriahkan blog sambil masyuk...Tengok pada kempen Nuffnang, ada yang bayar murah RM0.15 perclick untuk kempen global_CPC tapi kalau kempen geomCPM boleh dapat banyak juga.

Tapi paling best kalau dapat tawaran advertorial. Bayarannya pun tak tentu tapi kalau dapat yang RM1062 satu post tu. Memang rezeki la..





Mudahkan cari duit internet?
~blalang~

Comments

8 comments to "Payment Advice Nuffnang"
  1. salam en.blalang,
    saya baru signup untuk iklan nuffnang ni... untuk jadi exklusif nuffnang blogger antara syaratnya tiada iklan lain dari south east asia. apa maksud ye tu...??
    adakah saya kne buang semua iklan mcm google adsense bidvertiser tu?

  2. Salam en hariaie,

    untuk iklan company international mcm google adsense dan bidvister xde masalah dgn nuffnang. Yg dia maksudkan local company mcm adverlets tu.

  3. Owh... ok...thnks en. blalang...
    p/s: sedap nama en.blalang kita ni... ni mcm anak yg bagi nama? hehe

  4. nak tanya, apa maksud bro pasal iklan advertorial tu??banyak benor dapat...huhuhu

  5. meow boleh tgk tulisan sy mengenai advertorial nuffnang kat sini:

    http://blalang.blogspot.com/2009/04/iklan-advertorial-nuffnang.html

  6. thank...baru jah baca..

    susah gak nak dpt tu

    dpt buffered pun dah kira ok la

  7. salam..blalang nk tneyr yang nuffnang nih bleh kew klu kite filter
    advertistment yang kite tk nk advertise cam google adsense ???

    minta penjealasan ..

    tq...

  8. mcm mana nak dapat advertorial tu?