Melanggan Melalui Email PERCUMA

Jika anda tidak mahu ketinggalan post di blog ini, anda boleh melanggan terus ke mailbox email anda;

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Iklan adsense yang akan keluar

Tuesday, October 13, 2009 www.tips-fb.com by Admin · 0 comments
Filed under: ,

Soalan yang saya tak sempat jawab dari saudara Eddie berkenaan iklan di adsense

Soalan: salam blalang sy tertarik dgn blog saudara blalng penuh dgn info dn tip2 berguna,sy newbie dlm dunia internet marketer dn bermula dgn google adsense sbagai platform utk menjana wang,pertanyaan sy adalah:cth,jika sy membuat hosting berkenaan laptop didlm blog sy,bolehkah sy mencampuradukkan dgn tajuk yg lain pula yg tidak berkaitan dgn laptop tadi?bolehkah satu blog di letak dgn tajuk/hosting yg berbeza2?apakah kesan pd iklan atau paparan yg akan muncul pd iklan adsense kitajika tajuk yg berlainan?harap dpt membantu,sekian.

Jawapan:

Sebelum membuat sesuatu blog apa yang perlu kita fikirkan ialah niche blog itu. Dalam erti kata lain tema sesuatu blog itu.

Nasihat saya , seeloknya jika niche blog kita pasal laptop kita bercerita lah pasal laptop, kalau tidak pun ceritalah berkenaan yang related dengan dunia komputer. Janganlah dicampur adukkan dengan cerita yang tak berkenaan .

Lebih-lebih lagi jika domain kita ada perkataan laptop. Tak sesuai jika nak bercerita pasal bola pula walaupun untuk tujuan meta marketing.

Ini ialah untuk membantu kita dalam SEO. Rasanya tiada masalah untuk mengirim post berkenaan laptop. Kita boleh post berkenaan produk baru laptop. Sesuatu spesifikasi laptop boleh dinyatakan kerana benda ini adalah fakta dan tiada isu copywright akan timbul.

Berkenaan iklan adsense yang akan keluar jika topik yang berbeza ialah jika di laman utama berkenaan ddengan laptop dan dunia perkomputeran tetapu jika di sub topik akan keluar topik yang kita postkan contoh cerita pasal bola akan keluarkan iklan adsense berkaitan bola.

Tetapi tidak menjadi kesalahan jika kita nak bercerita pasal bola juga mana tahu iklan adsense yang keluar lebih mahal dari iklan komputer/laptop, tetapi sebaiknya kaitkan laptop dengan bola.

Ini nasihat sayalah , harap membantu eddie dan pengunjung blog cari duit internet ini.

~blalang~
Internet - lombong duit yang banyak lagi belum digali!

Comments

0 comments to "Iklan adsense yang akan keluar"