Melanggan Melalui Email PERCUMA

Jika anda tidak mahu ketinggalan post di blog ini, anda boleh melanggan terus ke mailbox email anda;

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Bertukar link

Saturday, February 14, 2009 www.tips-fb.com by Admin · 1 comments
Filed under:

Bertukar link dapat membantu menaikkan PR Google dan juga SEO blog kita. Lagi banyak kita membuat pertukaran link maka kebarangkalian blog kita dapat tempat teratas di dalam search engine.

Selain untuk SEO bertukar link juga membolehkan kita mendapat pelawat dari blog/site yang bertukar link dengan kita.

Apa yang mustahak dibuat ialah membuat pertukaran link dengan menggunakan "keyword" yang sesuai dengan niche blog kita. Lagi banyak keyword kita bersama link blog kita di internet lagi memudahkan blog kita keluar di muka pertama dalam search engine.

Ada juga teknik yang membuat blog sendiri banyak-banyak tetapi dengan domain yang berlainan kemudian di keyword utama di artikel di linkkan ke blog utama. Contohnya ialah baut blog lain yang percuma seperti geocities, wordpress.org, squidoo dan lain-lain dan link-link keyword tadi ke blog yang menjadi target utama. Teknik ini adalah teknik gray hat yang dipanggil teknik doorway.

Banyak juga website yang menyediakan laman khas untuk pertukaran link seperti:
http://www.linkmarket.com .

Apabila kita mendaftar dan submit link jangan lupa menggunakan keyword utama dan description dengan tepat. Apabila ada webmaster atau blogger lain yang berminat untuk bertukar link dengan kita, linkmarket.com akan menghantar email pemberitahuan.

Apa yang perlu kita buat ialah memasukkan link mereka di blog kita dan kemudian approvekan di website linkmarket.

Jika menggunakan wordpress, mudah untuk kita menambah satu page khas untuk pertukaran link, manakala jika menggunakan blogspot, boleh membuat satu blog baru khas untuk pertukaran link seperti di blog ini tetapi link mestilah dimasukkan kepada blog utama.

Semoga bermanfaat,

Salam,
~blalang~
Cari duit internet -- besh!

Comments

1 comments to "Bertukar link"
  1. Anonymous says:

    bagus kalau bertukar link ni