Melanggan Melalui Email PERCUMA

Jika anda tidak mahu ketinggalan post di blog ini, anda boleh melanggan terus ke mailbox email anda;

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Menarik trafik melalui "keyword"

Sunday, January 11, 2009 www.tips-fb.com by Admin · 1 comments
Filed under: , ,

Keyword adalah satu yang amat penting untuk SEO dan untuk meletakkan blog/website anda di muka surat pertama google, yahoo dan lain-lain search engine.

Apa itu "keyword"?
Keyword dari segi istilahnya ialah kata kunci utama. Kata kunci ialah berkaitan dengan apa yang pengunjung suka taip di kotak enjin carian.

Setiap artikel/post dan blog anda semestinya anda setkan dahulu kata kuncinya. Seperti di blog ini saya menggunakan kata kunci "cari duit internet". Apabila pelayar menaip cari duit internet semestinya saya mahu meletakkan blog cari duit internet ini di muka pertama dan sebaiknya di tempat pertama,kedua dan ketiga hasil carian.

Ini kerana memang dah tabiat pencari pelayar internet akan mencari hasil carian yang paling atas dan yang paling rajin pun akan mencari di dua muka utama enjin carian.

Seperti yang pernah saya tulis dahulu pengunjung blog yang datang dari enjin carian adalah prospek terbesar kita untuk membuat jualan atau untuk klik iklan PPC kita.

Sebelum anda menentukan kata kunci untuk blog/artikel/post anda, kita memerlukan membuat sedikit analisa kata kunci itu.

Bagaimana untuk membuat keyword research?
Kebiasaan Internet Marketer akan menggunakan website wordtracker.com. Untuk mengetahui dengan lebih terperinci dan cara terbaik menggunakan wordtracker.com , saya memberi secara P.ERCUMA di ruangan download. Sebuah ebook yang bertajuk "Keyword Research Guide"

Selamat mendownload dan diharap kita akan sama-sama menggunakan wordtracker ini dengan semaksimanya supaya dan optimakan pendapatan online melalui blog kita.

~blalang~

*P/s: Jika anda tidak mahu ketinggalan tip-tip perniagaan internet secara percuma dan juga semestinya download percuma, jangan lupa langgan cari duit internet

Comments

1 comments to "Menarik trafik melalui "keyword""
  1. Anonymous says:

    memang keyword amat penting terutama supaya pelayar internet yg tiada haluan biasanya akan search kat google atau yahoo.kalau keyword kita mmg selalu digunakan maka blog kita akan sentiasa berada pada top 3 dalam search engine.sebagai contoh blog http://zoompanas.blogspot.com sentiasa berada di top 3 SEO google dengan keyword hotzoom.