Melanggan Melalui Email PERCUMA

Jika anda tidak mahu ketinggalan post di blog ini, anda boleh melanggan terus ke mailbox email anda;

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Duit HARAM Nuffnang!

Wednesday, December 17, 2008 www.tips-fb.com by Admin · 1 comments
Filed under:

Salam,

Sekarang Calsberg sedang menaja Nuffnang untuk kempen dalam beberapa masa tempoh tertentu dijangka sepanjang perayaan Krismas ini.

Kepada nuffnanger, berhati-hati takut keluar iklan arak Calsberg di blog anda! Untuk pengetahuan, penaja Calsberg akan membayar iklan yang diklik di blog kita... so takkan nak makan duit arakkan..

Jangan lupa untuk update survey blog anda di Nuffnang supaya tidak keluar iklan arak. Caranya:

- Blog Manager
- Update Survey
- Sila perhatikan soalan no 6 di section 1:



Would you be willing to run alcohol relatd ads?
- Check No.
dan update surey.


Sedikit tips Nuffnang

- Pada update survey tadi untuk soalan 6 di section 2. Tandakan semua jenis produk supaya, iklan Nuffnang sentiasa keluar di blog anda



Untuk kempen happy-meter,
Sebenarnya kempen happy-0-meter yang banyak memberi income kepada saya dari kempen iklan Nuffnang. Tetapi untuk pengetahuan anda, iklan happy-0-meter Digi ini tidak di buat sepanjang masa, hanya pada masa-masa tertentu sahaja.

Oleh itu adalah rugi jika kita meletakkan iklan happy-o-meter sepanjang masa di blog kerana jika orang klik pun kita tidak akan mendapat apa-apa bayaran.

Bila masa kempen happy-o-meter ni?
Kemnpen happy-o-meter ini akan bermula apabila pada ruangan happy-o-meter akan berwarna kuning atau apa-apa la, tapi Nuffnang akan 'highligh'tkan. Pada masa itulah kita meletakkan iklan happy-o-meter ni. Baru ada masyukkk..



Contoh semasa tiada kempen happy-o-meter, jadi buat masa ni, tak payahlah letak iklan happy-o-meter, pilih iklan-iklan lain.

Ada sahabat yang bertanya berkenaan income Nuffnang pula, Alhamdulillah sehingga kini saya telah mendapat hampir RM4,000 dari Nuffnang dalam masa 11 bulan. Walaupun tak sehebat Google Adsense, sekurang-kurangnya Nuffnang support blog-blog Malaysia.



Masalah dengan Nuffnang,
Sehingga kini saya mempunyai masalah dengan Nuffnang ialah cek tak sampai. Telah dua kali berlaku iaiatu pada awal tahun dahulu dan pada bulan ini. Sehingga kini saya belum mendapat cek dari HSBC sedangkan saya telah mendapat email paymen Advice dari HSBC pada 3 Dec.

Biasanya saya akan menerima cek tersebut antara 10-15hb. Tak tahu sebab apa, mungkin ada masalah dengan Posmen yang menghantar menyebabkan surat "duit" tersebut tak sampai. Bagaimana untuk mengatasinya?
Jangan malu-malu , create ticket di website Nuffnang untuk bertanya.

Ok, selamat maju jaya Cari Duit Internet
~blalang~

Comments

1 comments to "Duit HARAM Nuffnang!"
  1. baik x payah join nuffnang je!,hahaha