Melanggan Melalui Email PERCUMA

Jika anda tidak mahu ketinggalan post di blog ini, anda boleh melanggan terus ke mailbox email anda;

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Apa itu adsense feed

Thursday, October 30, 2008 www.tips-fb.com by Admin · 0 comments
Filed under:

Soalan adie melalui email;

Salam bro blalang,

Maaf kalau menggangu..Kenapa blog blalang.blogspot.com lama x update? sibuk ke?

Mula-mula saya ingin ucapkan terima kasih kerana dari hasil ebook Rahsia Adsense dalam BM tu, saya berjaya mengeluarkan adsense saya (lebih $100 dollar) yang sebelum ini sebenarnya nak menaikkan 0.01 sen pun susah, apa lagi nak kumpul $100. Ini kerana trafik saya semua dari Malaysia.

Saya cuma nak tanya pada en blalang, saya lihat pada akaun adsense saya ada feature baru dari adsense iaitu adsense feed. Di sini saya nak tanya pada en balalang, apa guna adsense feed dan bagaimana menggunakannya..

tkasih


Salam adie dan pengunjung blog CARI DUIT INTERNET ini. Maaf lambat nak reply email saudara, mmg bz benar akhir-akhir ini dan sehingga tak sempat nak update blog ni.

Terima kasih juga pada adie kerana membeli "Gray Hat - Iklan Adsense Di Blog Melayu" saya dan semoga saudara adie dapat faedah daripada laporan tersebut.



Mengenai google adsense feed, sebenarnya ceritanya gini.. Google telah membeli feedburner.com , jadi google mahu combine kan pengguna-pengguna feedburner dan google. Sebab itu kita dibenarkan untuk membuat feed dari adsense yang secara tidak langsung membantu meningkatkan pendapatan kita dengan GA.

Dengan kata mudah iklan google adsense akan keluar di RSS feed kita.

Tapi sebelum saya menunjukkan cara bagaimana nak combine adsense dan feedburner (jika ada guna) dukacita diingatkan bahawa google adsense feed ini tidak dibenarkan display di blog Bahasa Melayu huhuhu... saya pun tak pernah mencuba teknik gray hat saya "ADSENSE DI BLOG MELAYU" untuk feed ini.

Bagaimana cara menampilkan iklan Adsense for Feeds?

Untuk mengaktifkan unit Adsense for Feeds, Anda terlebih dahulu harus melakukan migration akaun FeedBurner ke akaun Google anda. Caranya?

Caranya dengan menghantar email ke adsense-support-aff@google.com dengan menyertakan maklumat nama pengguna akaun FeedBurner anda dan alamat email Google yang anda pergunakan untuk mendaftar Google Adsense.

Nanti, Google akan memindahkan akaun FeedBurner anda dan memberikan panduan step by step bagaimana melakukan set up unit iklan Adsene for Feeds.

Anda juga melihat video tentang Adsense for Feeds



dan juga menyemak FAQ mengenai di bagian Adsense Help Center.

Jika kita sudah membuat migration feedburner dan adsense kita boleh membuat setup untuk iklan adsense seperti biasa iaitu konfigurasi warna, text dan sebagainya



Harap membantu dan jangan lupa sama-sama kita CARI DUIT INTERNET!



Comments

0 comments to "Apa itu adsense feed"