Melanggan Melalui Email PERCUMA

Jika anda tidak mahu ketinggalan post di blog ini, anda boleh melanggan terus ke mailbox email anda;

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Penjenamaan blog

Sunday, September 21, 2008 www.tips-fb.com by Admin · 0 comments
Filed under: , ,

Jenama atau brand adalah satu yang mustahak apabila anda mula untuk cari duit internet iaitu semasa membuat blog dan menulis blog.

Proses menamakan blog ini adalah mustahak untuk menentukan niche blog kita. Sebelum membuat blog kita mesti fikirkan niche yang sesuai dan orang suka cari. Niche ini boleh dikira melalui tajuk blog,template dan kandungan blog tersebut. Apabila orang sudah mengenali blog kita dengan jenama kita sendiri, mereka akan selalu berkunjug ke blog kita.

Apa yang mustahak dalam penjenamaan blog ialah:

- Cipta imej yang positif
- Mudah diingat
- Mudah ditaip
- Mudah disebut
- Berbeza dengan pesaing

Teknik blackhat dalam menamakan blog

Sebenarnya ramai juga blogger yang suka ambil kesempatan dengan jenama blog yang sudah terkenal tetapi menggunakan sedikit perubahan kepada nama blog mereka. Tujuannya ialah supaya apabila orang membuat search di search engine, blog mereka akan ada dalam senarai result search engine atau pun kesilapan menaip di search engine oleh pelawat.

Contohnya blog yang sudah terkenal : http://muaturun.blogspot.com , anda boleh ubah sedikit kepada muat-turun.blogspot.com, muatturun.blogspot.com muat-turun-lagu.blogspot.com (sekadar contoh tak cuba available ke tak :))

Ada juga yang menggunakan domain yang sudah expired kerana website yang sudah expired terutama yang sudah ramai visitor akan ke blog/website mereka

Macam-macam cara untuk CARI DUIT INTERNET

Semoga bermanafaat

~blalang~
Cari Duit Internet

Comments

0 comments to "Penjenamaan blog"