Melanggan Melalui Email PERCUMA

Jika anda tidak mahu ketinggalan post di blog ini, anda boleh melanggan terus ke mailbox email anda;

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Duit haram Google Adsense

Wednesday, July 23, 2008 www.tips-fb.com by Admin · 3 comments
Filed under: ,

Salam,

Jangan terperanjat dengan tajuk post kali ini. Samada kita sedar atau tidak sebenarnya kita terdedah dengan duit haram apabila kita menyertai program duit google adsense. Dalam keghairahan kita cari duit internet, jangan lupa tentang halal haramnya supaya tidak disoal di Akhirat esok. Maklumlah dengan duit internet ini kita buat belanja makan sendiri,isteri,anak-anak,awek,kawan-kawan dan sesapa lah..jadi darah daging tu!

Info ini saya dapat dari forum WC yang diambil dari blog Ustaz Zaharuddin.

Pertanyaan
-

Mal: Salam Ustaz.. apa hukum mengiklan/mempromosikan loan/insurans bank konvensional di internet? Ramai org Islam membuat pengiklanan ini utk meraih pendapatan yg lebih lumayan ml AdSense - Cost Per Click. Jazakallh.


Jawapan -

ZAHARUDDIN: MAL : Promosi loan dan insurans konvensional adalah haram sepakat ulama kontemporari. HUkum promosi sama dgn hukum loan riba dan insuran tu sendiri.


___________________


Utk maklumat lanjut bolehlah rujuk dgn Ustaz Zaharuddin or nara sumber yg lainnya. Ml jawapan yg ringkas oleh UZAR di atas sedikit sebanyak kita dapat gambaran mengenai hukum pengiklanan berkaitan 'loan & insurance' dan yg seangkatan dgnnya.

Ok sekarang dah jelas keyword atau niche 'loan & insurance' adalah haram untuk adsense.

Lagi satu ialah iklan Kristian. Untuk muslim, jangan cari dosa besar dengan mempromosi website-website Kristian di blog anda! Sentiasalah monitor iklan adsense yang keluar di blog kita supaya kita dapat filter URL-URL yang tidak kehendaki.

Cara untuk membuat URL filter di adsense ialah seperti gambar di bawah:




Technorati Tags:
, , , , , , ,

Comments

3 comments to "Duit haram Google Adsense"
  1. ustaz ni byk buat kontroversi laa..jawapan dia lebih banyak mengelirukan sebab dia beri jawapan tanpa didukung oleh hujah2 yang bernas..Jawapan gitu je..So,lagi banyak kekeliruan timbul dr masalah setel..nasib baik admin issuekan hal ni.Kalau tak,tunggang tebalik newbies

  2. api-api, kalau nak jawapan yang detail
    pegila jumpa ustaz zaharudin sendiri.

    ttg adsense lak, apa hukumnya secara umum

  3. Larat ke korang nak buat filter? Bagaimana jika benda yang haram, tapi terlepas dari filter macammana? Termakan duit haram jugak kan? Jadi kesimpulan AdSense????