Melanggan Melalui Email PERCUMA

Jika anda tidak mahu ketinggalan post di blog ini, anda boleh melanggan terus ke mailbox email anda;

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Pendapatan internet

Thursday, May 15, 2008 www.tips-fb.com by Admin · 0 comments
Filed under: ,

Rupanya pendapatan purata RM2000 sebulan saya dengan cari duit internet dah kira ok. Teringat kata Alang, kalau part time tu takkan nak dapat RM10,000 sebulan sama macam full time IM. Betul juga tu..tapi tak mustahil untuk mendapat lebih lagi betul tak?

Pelajaran di seminar Jomseminar! membuktikan mereka (otai-otai yang dapat 5 angka sebulan) mereka mencari duit di internet dengan menembusi pasaran antarabangsa terutama dari US. Bayangkanlah, Gobala mempunyai 10,000 list dari seluruh dunia. Dengan list yang sebegitu besar yang semuanya mempunyai minat yang sama, Gobala mudah mendapat pendapatan dari affiliate dan jual produk.

Begitulah kepentingan list. Saya telah membuat to do list yang memberi prioriti untuk mendapatkan list dari seluruh dunia. Saya nampak ada beberapa cara, cuma baru nak implementkannya.

Sekarang saya sudah ada 11 000 list dari Malaysia tetapi tidak mempunyai kecenderungan dengan IM iaitu dari yahoogroup saya. Susah juga nak jual produk atau affiliate iaitu dari yahoogroup saya. Setelah analisis dibuat cuma 1% sahaja dari list saya yang berminat. Contohnya MLM yang saya sertai iaitu bio-asli, saya mempunyai 164 orang first level downline direct dengan saya. Cukuplah memberi pendapatan RM100 dari komisyen bulanan :).

tetapi kalau program labu peram, sangat mudah pulak nak cari downline. :)Sekali promote jer sah dapat 247 first level downline.



Ini menunjukkan mentaliti rakyat Malaysia, suka benda-benda camni. Teringat lagi input dari seminar. Orang melayari internet suka benda-benda free, kalau berbayar ada susah sikit.

Comments

0 comments to "Pendapatan internet"