Melanggan Melalui Email PERCUMA

Jika anda tidak mahu ketinggalan post di blog ini, anda boleh melanggan terus ke mailbox email anda;

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Cari Duit Internet

Wednesday, November 28, 2007 www.tips-fb.com by Admin · 4 comments
Filed under: , ,

Salam,

Semalam saya ke Bank Islam cawangan Tampoi, JB untuk menunaikan cek google adsense saya. Semasa orang rumah saya menghulurkan cek tersebut, pegawai Bank tersebut terkejut dan bertanya bagaimana saya mendapat cek dari google dan amat berminat untuk belajar mengenai perniagaan online. Selama ini beliau menganggap perniagaan online adalah satu penipuan dan apabila melihat cek tersebut di depan mata beliau amat berminat untuk belajar.

Susah saya nak menerangkan secara detail benda-benda macam ni nampak seperti kompleks secara live tanpa sylibus tertentu hehe.

Jika anda berminat dengan perniagaan internet,anda perlulah mempelajari benda-benda tersebut:

Apa itu Blog
Apa itu SEO
Apa itu Google Adsense
Apa itu Affiliate
Apa itu opt list
Apa itu JV
Apa itu Paypal, Click Bank, Egold,Ebillion etc
Dan macam-macam lagi.

Nampak seperti sukar tetapi apabila anda sudah menceburinya dan apabila sudah ada riban-riban masuk ke akaun anda semuanya seperti ilmu-ilmu yang lain, apabila dah tahu tak lah susah sangat.

Saya menghabiskan banyak masa, tak tidur sampai 3-4 pagi untuk belajar mengenai semua itu, tetapi rasanya tidak tersusun modulnya, saya tak tahu nak bermula dari mana, mana yang asas mana yang advance. Oleh itu saya cadangkan kepada anda yang berminat hendak menceburi bidang ini supaya menghadiri kursus-kursus perniagaan internet. Setakat RM 700 -RM800 itu amat berbaloi berbanding anda belajar sendiri.

Banyak kursus yang dianjurkan seperti Seminar Perniagaan Internet Shaifulsham.



Ramai yang telah berjaya menghasilkan perniagaan internet dengan menghadiri seminar Shaifulsham, antaranya ialah En Nasir dengan Buku Kuasa Forexnya , IrwanDanhill dengan perniagaan SMSnya dan ramai lagi. Kalau saya tahu dari dahulu saya join seminar tersebut.

Tidak seperti semasa saya bermula, sekarang banyak terdapat ebook berbahasa Melayu yang memberi panduan secara detail mengenai perniagaan internet,google adsense, belajar Wordpress seperti di bawah . Jika anda tidak memilih untuk menghadiri kursus atau seminar anda juga boleh belajar sendiri , ia lebih mudah dan saya recommend anda untuk membelinya:

Mohd Najib : Panduan Lengkap Perniagaan Internet:



Raja Adsense : Panduan Google Adsense:


Smartzul : Panduan Membuat Blog dengan Wordpress:


Tazilan : 10 Model Pernigaan Internet:


Mohd Shamsuriyadi : Panduan Membuat Duit Dengan Ebook



Dan banyak lagi sebenarnya yang ada tetapi setakat ni biarlah saya letakkan ebook mereka yang sepenuh masa dengan perniagaan internet dahulu.


Semoga sukses sebagai Internet Marketer,
~blalang~

Comments

4 comments to "Cari Duit Internet"
  1. Anonymous says:

    saya suka dengan informasi yang ada di blog anda. saya juga punya blog, jika anda berkenan kunjungi http://selaluklik.blogspot.com

    terimakasih,

    temon

  2. Anonymous says:

    Saya dah tak buat adsense lagi. Tapi baru-baru ni masih terima check dari Google. Mungkin ada lagi laman-laman web adsense sy yg dulu dulu masih aktif. Sekarang sy fokus pd affiliate marketing shj.

  3. Anonymous says:

    saya ingin bertanya macam mana iklan ads anda tidak disable diblog isu hangat anda sedangkan ianya bahasa melayu.. ada tolong kami semua??? semua blog yang bhs melayu.. ads gagal berfungsi tapi blog anda ads dalam keadaan baik selalu.. kalau ada apa2 tip berkogsi dengan saya di armizi_ahs@yahoo.com.my, saya peminat blog isu hangat.. blog anda adalah yang terbaik.

  4. suka bca info cmni. mcm senang. tp klu adsense,amik ms jgk.klu btul2 nk cuba,biarlah btul2 fokus.dan saya sarankan beli la buku JWA 2.0.mantap,klu anda tul2 prktikkan smunya dlm 2,duit akn btul2 msuk.usd400 sbulan 2 kira biasa la. :D
    skrg sy da xtumpu lg adsense.sy cuba affiliate pula.skrg saya kongsi smua tips,ilmu2 psl internet,bsnes,blogging d blog baru saya http://www.alangcyber.com