Melanggan Melalui Email PERCUMA

Jika anda tidak mahu ketinggalan post di blog ini, anda boleh melanggan terus ke mailbox email anda;

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Langkah Pertama : Apa itu egold

Friday, August 25, 2006 www.tips-fb.com by Admin · 3 comments

Dari website blalang.egold

Sebelum anda ingin membuat duit online, anda mestilah mempunyai transaksi untuk menukarkan semula ke RM kerana kebiasaannya mereka menggunkan US Dollar. Antaranya ialah dengan menggunakan egold.

Apa itu e-gold?
E-gold, Ltd adalah suatu perusahaan financial ternama di dunia yang berpusat di Amerika, yang mengkhususkan dirinya pada transaksi internet. Boleh dikatakan bahwa secara de-facto e-gold adalah mata wang internet. Transaksi dengan menggunakan kad kredit sangat terbuka terhadap pembocoran kad kredit. Kerana itu, e-gold menawarkan solusi pembayaran di internet yang relatif dan selamat..
Cara kerja e-gold adalah seperti bank - bank tradisional pada umumnya. E-gold menerima deposit dari penyimpan, dimana pengguna boleh bertransaksi transfer keluar ataupun masuk melalui e-gold. Seperti bank tradisional pada umumnya.
E-gold menyimpan deposit penyimpan dalam bentuk emas. Jadi ketika pelabur menyimpan sejumlah wang dalam mata wang tertentu, wang tersebut akan di konversikan menjadi emas. Mengapa emas ?? karena emas adalah mata uang yang paling stabil saat ini. Jadi apabila harga emas dunia naik, nilai wang kita di e-gold juga akan naik, demikian sebaliknya.
Lalu bagaimana cara mendapatkan account e-gold ??? Mudah sekali, cukup hanya dengan mengisikan aplikasi pendaftaran pada website e-gold , anda sudah dapat mendapatkan account e-gold.
Account e-gold anda baru berguna apabila anda memiliki wang di dalamnya. Sama seperti account anda di bank tradisional. Apabila tidak memiliki dana, jangan harap dapat transfer ke luar, walaupun hanya $0,1.
Untuk membeli e-gold di Malaysia ada beberapa website yang telah menyediakannya. Saya juga adalah agen kepada syarikat jual-beli egold di Malaysia--> egoldmalaysia

Disertakan transaksi egold saya :
Klik untuk besarkan Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Comments

3 comments to "Langkah Pertama : Apa itu egold"
  1. Anonymous says:

    thanks blalang

  2. Anonymous says:

    slm,,admin
    sy telah cube utk m'daftar egold pd borang pdftaran,,malangnye sy dapati borang tersebut menghendaki no akaun serta nama egold sy,sy tak tau nak wat caner dah,sy musykil,dan sy masih tak faham lg,

    ,,mintak tolong admin tunjukkan cara2mengisi borang egold,,lgi2 yg menggunakan istilah2 inggeris,,
    tme kasih.

  3. Salam bro...
    Bleh tak tunjuk cara2 nak jadikan gold tu jadi duit ntuk dmasukkan dalam akaun kita..
    Time kasih